Still alive

Hej och förlåt för att jag inte bloggar men det känns inte så kul när jag inte kan lägga ut texterna med bilder... Dock kommer det komma en lösning på det och min blogg kommer bli rolig att följa igen. Lösningen kommer att bli en dator! Jag har alltså inte haft tillgång till en dator på 3 veckor och jag börjar bli desperat!! Jag väntar på att Apple ska ge ut sin nya dator och då förhoppningsvis sänka priset på den gamla ;) svindyr dator kommer det bli men tänker att det är värt att investera i en dator som jag även kommer ha sedan i skolan!

Men vad har hänt da - så mycket!!
Jag har två kompisar som jag hänger mycket med och så träffar jag andra titt som tätt också. Vilken skillnad det är här jämfört med RI med tanke på au pairer!! Här kan jag träffa kompisar varje dag - och det gör allt mycket roligare och enklare!

Jag har varit i San Francisco nu och ack ack vilken fin stad!!! Sedan har jag besökt lite olika shoppings centrum och lite annat smått och gott. Den enda nackdelen med att träffa kompisar varje dag är att man får tanka hela jäkla tiden och mestadels av lönen går till fika och middagar..- men det är det ju värt :)

Med familjen går det bra även fast jag fortfarande väjer mig med hur det ska vara...
Det är väldigt svårt att komma till en främmande familj och vara framåt och initiativtagande samtidigt som man inte ska ta så stor plats och inte vara i vägen och lära sig hur familjen vill att man reagerar och är.... Det får ta lite tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback