out of service

Några oroliga själar har hört av sig och undrat varför jag inte skriver några inlägg. Min blogg-app funkar inte?! Jag ska försöka överföra bilder till datorn istället så ska jag skriva om Miamiresan som var riktigt härlig. Nu är jag tillbaka i vardagen i Providence, jag har fått nya träningstider för softball laget eftersom jag missade förra träningen. Allt är bra fast mina pengar är slut efter resan haha jag har 5 dollar som ska räcka 8 dagar till! Imorgon och på fredag ska det bli över 30 grader här, det kommer bli vaaarrmmtt!!!

Home again

Ni var framme i Miami kvart över 9, våra hungriga magar ropade på mat så vi stannade och tog en pizza. Nu är vi på vandrarhemmet igen solbrända och trötta. Imorgon blir en heldag på Miami beach

Snorkel

Key west var helt underbart! Så synd att vi inte hann med så mycket.
Vi åkte med en båt för att snorkla vid korallrev, tyvärr var det för stora vågor där vi skulle så vi åkte till ett annat ställe med mer naturfärgat område. Det var roligt att snorkla men det gick för snabbt! Sjukt läskigt dock att det första vi ser när vi står på båten, redo att hoppa i är en HAJ!!! Folk sa först kolla en delfin och jag sa men nej det är en haj?! Det var en haj men de sa att han inte hade tänder och var ofarlig. Men endå!!! När jag snorklade var jag livrädd över att få möte med en haj eller annan stor fisk, tur att jag slapp det för jag tror inte jag hade klarat det, jag hade fått panik!

Efter båtturen och snorklandet hade vi bara 1,5 timme kvar innan bussen gick tillbaka till Miami igen. Vi gick raka vägen till den södraste platsen på Key west vilket innebär den södraste platsen i hela USA. Vi hann inte gå i några affärer vilket det fanns gott om. Jag tycker det var vackrare där än i Miami! Jag fick en papegoja på mig förresten! En man på gatan satte på den på mig och tog kort med min kamera och ville sedan ha betalt haha synd att jag inte hade några cash på mig ;)

Key west next

På väg till Key West, en busstur på ca 4 timmar. Frukost på Donken passade bra

South beach

Lite bilder från idag med eller ikväll, jag tar alla bilder med min riktiga kamera så mobilbilderna blir bara ett smakprov. Imorgon 7 am blir vi upphämta av en buss som ska köra oss till Key West, det är så långt söderut man kan komma och det ska vara superfint, vi ska dit och snorkla och förhoppningsvis se delfiner!

I'm in Miami Bi**h

Nu är jag här, i underbara Miami!! Det är mellan 27-30 grader dygnet runt och det är helt underbart! Att ta sig ett dopp i havet känns som om man går i ett badkar fast mycket saltare då. Vi bor på ett vandrarhem eller hostel precis vid south beach, vi ser stranden från fönstret .

Bilder från igår när vi kom

Bye Providence and Hello Boston and MIAMI!!

Det var inte så lätt att somna igår! Och att kolla på Greys Anatomy avsnitt där en person går runt och skjuter läkare gjorde inte det lättare. Jag försökte intala mig själv att det inte vara någon fara och så la jag stålpinne bredvid sängen där även mobilen låg, jag kollade ut ett gömställe och en flyktväg! Tillslut satte jag på lite musik och somnade..

Imorse gjorde jag min egna frukost på sängen och jag hinner beta av några fler avsnitt innan jag måstet till bussen.
Nu packar jag det sista och ska snart ge mig av till Boston, imorgon åker jag till Miami. Det kommer bli så kul, vi ska bo precis vid Miami beach , vi ska snorkla i key west, förhoppningsvis hinner vi Disney world, och mer, jag längtar!!

Miami soon

Idag åkte familjen till Sverige. De tog flyget från Boston så jag följde med i bilen för att sedan köra hem den igen! Det är svårt att köra ut från Boston ska ni veta och man måste betala tull så det är inte kul om man kör fel! Jag körde nog lite fel, tog 10 extra men jag kom hem! Och jag var väldigt lycklig att jag klarat det.
Det var väldigt häftigt med att köra med Boston i bakspeglen!
Hemma på Bowen igen.. Det är väldigt tyst i huset så jag sätter på musik och tittar på TV för att inte sitta och bli nojig, det är lätt att tankarna flyger iväg när man är ensam i ett gammalt hus man hör massa knarr och börjar lyssna extra mycket. Skönt att det bara blir en natt ensam innan Miami! Imorgon åker jag till Boston igen men jag tar bussen, sedan stannar jag hos Johanna i Newton. På lördag lyfter flyget till Miami!!! Det ska bli så nice! Jag har packat allt och så var jag tvungen att göra en pedikyr innan resan med så det fixade jag idag. Det var Annas kommentar " du måste göra en pedikyr om du ska till Miami" som fick mig att bli övertygad. Och jag måste säga att det känns väldigt lyxigt att bli så omhändertagen och ha någon sitta och fila ens fötter samtidigt som man får massage och läser en tidning hahah jag skulle verkligen trivas bra som rik hemmafru tror jag!

Victoria's secret

Åå rea får mig alltid att bli tokig! Mest för det tar så lång tid att bestämma sig, jag får beslutånget, det är sjukt mycket människor, det är inte så billigt som man tror och man köper mycket mer än man borde!? Men nu har jag iallafall massa bodylotion, badbubbel och uderrkläder från VS, just det en rouge och en liten spegel med haha sjukt nödvändigt...
Idag tar jag barnen till the childrens museum , de har alltid så roligt där och det regnar idag so that's perfekt! Ikväll är det softball träning !! Jag hoppas verkligen att de inte ställt in pga regn!..

Zoo

Igår kväll gick jag till mallet för kolla om jag kunde hitta en fin bikini, men hittade ingen som dög men jag är ganska säker på att de har ett ganska bra utbud i Miami så det gör inget;) dock köpte jag något annat som jag länge velat ha, ett par Ray Ban solglasögon. blir lite nostalgi för jag kommer ihåg när jag var liten och kollade på pappas solglasögonfodral vilket var likadant som jag har nu..
Sedan skulle jag hem och det var läskigt för det hade hunnit blivit mörkt och Anna berättade för mig på morgonen att det varit inbrott en gata i närheten. Inbrottstjuvarna hade riktat en pistol mot husägarens huvud!!... Man tror ju inte det kan vara sant, sånt händer ju bara på film? Så nu är det ganska mkt poliser som åker omkring här och jag sprang mesta delen av vägen hem haha var svettig när jag kom tillbaka, backarna är inte att leka med här alltså!

Idag har vi varit på Zoo som var som en djurpark. Självklart glömmer jag kamera och blir jätte ledsen för det var väldigt fint och vi hade väldigt kul. Det fanns giraffer, elefanter, sälar, pingviner och mycket mer! Vi hann inte ens med allt, så måste dit fler gånger och då tar jag med kameran!

New friends

I lördags träffade jag ett härligt gäng au pairer!! Två var från Sverige, en från Österrike och två var från Tyskland. Och det var jätte roligt att träffa dem, vi klickade, det enda tråkiga är ju att allihopa ska hem inom loppet av några månader och de bor ca 45 minuter ifrån mig. Men vi åt mat här i Providence och sedan följde jag med dem till Charlestown där Josefine bor. Där sov fyra av oss över och dagen efter gick vi till en Underbar strand! Det var perfekt väder med perfekt sällskap! Vi åt på en annan restaurang och sedan åkte jag hem för att hitta flyg till Miami!! En av tjejerna hade redan bokat resa dit och frågade om jag ville hänga med så på lördag åker jag från Boston till MIAMI !!!!! Galet glad just nu!!

Gooseberry

Just nu ligger jag och Catherine i mitt rum och kollar på film. Hon sov bara middag en halvtimme så då fick hon komma till mig istället. Tidigare var vi och hälsade på Anna som hade ett stånd på Hope street. Hon visade och sålde familjens egna barnkläder. Alltså familjen har ett eget nystartat företag som säljer barnkläder,det heter Gooseberry kids. Och idag sålde de sina första kläder!
Jag fixade flickornas hår och klädde på dem Gooseberry kläder och så åkte vi dit och kollade runt, lekte på lekplatsen och drack islemonad.
Perfekt reklam gjorde tjejerna med med kläderna på sig, en kom tillockmed fram och sa att det var en fin klänning Camilla hade på sig och då kunde jag säga vägen till Gooseberrytältet.

Ikväll kommer det svenska aupairer till Providence så jag ska träffa dem för shopping och middag.

Coffee

Snyggaste kaffekoppen i America!!
Måste bara visa kaffekoppen som jag givetvis väljer när det är kaffedags. Tack Viktoria och Daniel som gör det roligare att dricka kaffe!

Friday

Idag har vi varit till parken och på eftermiddagen bakade vi pumpabröd och dagen var väldigt bra med många skratt! Man märker skillnad nu när barnen lärt känna mig och vet vad som gäller. De behöver inte testa mig och istället vet de rutinerna så vi hinner göra fler och roligare saker. Jag blir mycket gladare och barnen blir roliga och så söta. De säger bl.a. Att vi är prinsessor och vad vi än leker så heter camillas karaktär eller gosedjur Flower rainbow haha. De gillar att skojretas och vi kallar varandra knasboll och ketchup och senap... Haha det är ju tur att min humor är på en ganska låg nivå!

Måste sätta upp en milstolpe idag också här för jag har passerat det 100 avsnittet av Greys Anatomy! Och äntligen såg jag ett avsnitt som jag inte redan sätt! Det må ha tagit 100 avsnitt men nu är det riktigt spännande

Swedens Birthday

Igår var det Sveriges nationaldag. jag försökte förklara det för Camilla och Catherine och jag sa att det var sverigens födelsedag, så då blev det Sverige pyssel! Vi målade flaggor och satte upp i vardagsrummet, fint va?

Igår hände det också något jätteroligt, jag gick förbi ett softball-lag som tränade ( softball är tjejernas baseball) jag tittade lite och sedan gick jag och frågade lite frågor till tränaren och om det skulle vara okej om jag var med och tränade. Tränaren ville se mig fånga och kasta först så jag hade hela laget kollande på mig, de gav mig en handske att sätta på vänsterhanden och så kastade en tjej bollen, jag fångar den och kastar snyggt tillbaka, och vi ökar avståndet och det var jätte lätt och roligt! Jag hör tissel och tassel i laget och många står med öppna munnar och de säger " and she have never played before?!" haha sjukt gutt att kunna kasa en hård rak boll precis som man ska, tackar handbollen för detta! Nästa onsdag tar jag med mig mina fotbollsskor (och hoppas jag får låna en handske) till planen för softbballträning tihi :D

Proud

Idag körde jag själv med GPSens hjälp till ett outlet, det låg typ en halvtimme bort och var superstort! De som hälsar på mig kan vara säkra på att jag ska ta er till detta ställe!! Men det häftigaste var inte alla affärer utan att jag körde dit och hem helt själv :D några kanske tänker "meeenn det är väl inget att vara stolt över" men jo det är det jag tog mitt körkort i mars och har inte kört alls mycket och nu kör jag på tre/fyrfiliga vägar i 130 km i timmen + hittar haha

Just nu förbereder jag middagen och i morse gjorde jag chokladmuffins, oj vad vuxen jag kommer vara efter ett år ;D

Yummy gums

Everything tast good in America!
Kolla bara in mina nya tuggummin som exempel, de smakar mintglass,jordgubbstårta och limepaj!! Och det smakar verkligen som på riktigt.- släng dig i väggen spear mint jag tuggar härda efter på dessert tuggummi!

Beach house

Hela helgen har jag varit i Cape Cod, det är ett jättemyssigt område där folk har sina beach house eller åker och tar semester. Det var min värdefamiljs vänners föräldrars hus som vi bodde i. Att tilläga har deras pappa eller han som äger huset då, vunnit nobelpris- coolt!. Det var en till familj där och tre till personer så typ 12 pers var vi. Vi åt god mat, badade jacuzzi och åkte båt. Jag var sjukt rastlös mestadels av tiden för alla var 40+ och de är bästa vänner och har barn att ta hand om.och det var tyvärr inte bästa vädret. Men det var kul att se Cape Cod och deras fina "sommarstuga" haha. Roligast var att åka med båten speciellt när vi hade gasen i botten, jag ska defenitivt ha en båt när jag blivit äldre och rikare !!

Nedan är bilder på huset, vinny ( vänners hund), båttrippen och ett krabbskal!!! Helt serriöst är det där svarta är ett krabbskal och de lever i vattnet fyyy!! Vi hittade fyra sånna skal på stranden, jag som innan var faccinerad över krabborna stora son en knytnäve! Om man inte förstår storleken på bilden kan jag säga att den är ungäfär lika stor som en normaltjock mage !..

Dockan i kopplet har jag också kort på. Barnen ville ta dockan/ bebisen på en promenad så jag hjälpte dem med att sätta fast ett koppel och så släpade de dockan över golvet " let's go for a walk" sa Viktoria ( vänners barn, ubergullig) dockan låg med ansiktet nedåt så jag sa aj aj aj nu får ju dockan ont i ansiktet , camilla rättar till genom att vända på dockan ..Så nu kan vi gå!.. Haha
Måste berätta en rolig sak som Viktoria (snart 3 år) gjorde med!: vi var i en affär, viktoria leker lite och är i sin egna värld, när vi ska gå tar hon i en skyltdockas hand och säger " nice to meet you" hahah

Nightmare

Vaknade precis av den mest verkliga drömmen jag någonsin haft! jag drömde att jag var hemma i krafslösa ,efter bara tre månader eftersom min värdfamilj hade bestämt att de bara ville ha en au pair i tre månader så då hade jag varit tvungen att åka hem och jag var ledsen och bitter för detta. Jag sitter på toaletten med dörren öppen och pratar med mamma och hon säger "det jag är mest arg över är pengarna" jag jag svarar " jag veeet, jag har liksom betalat för ett år, nu är det som om jag inte tjänat någonting i us!!" jag funderar lite och skriker FAN!!!! och öppnar ögonen på riktigt ( och säger fan på riktigt, undrar hur mkt jag pratat i sömnen) helt säker på att få se mitt vanliga gamla rum på storgången... Men puuhhh jag ser mitt rum i Providence !! Klockan är visslingen 05.00 på morgonen men jag är lättad!! :)

Movie night

Just nu har vi myspys i mitt rum, jag har gjort i ordning massa småplock som jordgubbar, blåbär, morot, chips m.m. Anna är bortrest med jobbet och Peter golfar så jag har varit med barnen hela dagen. Vi har varit till två parker, badat och nu har vi filmkväll. De har spillt lite men försöker sitt bästa för att inte spilla för då blir det " durty in Emmas room" och nu ville Catherine ha påfyllning av chips, dags att spring..