Finally a Computer!!

Efter två månader av datorlöshet så har jag äntlingen fått den - MacBook Pro, eller fått och fått, Köpt för många dyra slantar!!! Men ack så nödvändigt! 
Så nu är det bara att börja blogga igen. Kan förstå att min två månaders uppehållstid kanske gett er uppfattningen att tiden har stått stilla här men Nej det händer saker hela tiden och nu om en vecka har jag 14 månaders jubileum i USA. 11 månader kvar vilket just nu känns lite väl långt. Men med facit i hand vet jag att tiden kommer att gå fort och erfarenheter som tiden bär med sig kommer att vara ovärderlig...
 
Här i Kalifornien finns det otroligt mycket saker att göra och vädret är nästen alltid på topp! Naturen är helt otrolig och jag har fått fina vänner som jag kan åka runt och hitta på saker med! Vi åker ofta och lunchar sushi ( som är så sjukt god här) annars åker vi till olika mall, pooler,hikar,går på konserter,åker till san francisco med mera. det kommer bli mkt lättare nu med att planera in saker att göra och de stora nationalparkerna Yomemite och Grand Canyon ligger högrt på listan andra saker på listan är att simma med delfiner,sky jumping, color run och massor med andra grejer. Mitt problem och alla andra au pairers är pengarna... så nu blir det köpstop (förutom nödbändigheter hehe) för att kunna spara och göra upplevelse saker istället :) 
 
I helgen var jag och Olivia i Sveadal, ett ställe ute i skogen till för alla Sverigeälskare. Det är alltså en orginisation som hittar på lite olika saker under året men den största är midsommar firande vilket jag och Olivia åkte till. Vi hade blivit tipsade av många människor att det var jätteroligt där och man kommer träffa SÅ många människor där och det är fest på kvällen och dans hela natten och att man kunde campa där.... så vi planerar,tar ledigt och köper mat och tillverkar kransar... Olivias familj är på besök och vi åker dit tillsammans med hennes familj, på plats så tror vi det är ett skämt! vart tusan ska vi campa ?? vi ser folk med picknickfiltar och sedan en parkering, ingen camping. Så när vi betelar för oss frågar jag vart vi kan campa och de säger att vi kancampa på parkeringen haha okejjjj... sedan går vi runt och inser att det enda vi ser är äldre människor och barnfamiljer. som tur är är Olivias familj dö-roliga och trevliga så vi har det trevligt tillsammans samtidigt som jag och olivia dricker vårt vin och drinkar . det blir dans runt midsommarstången och det är trevligt! Men vart är ungdomarna ?? plöstligt träffar vi en 20 årig tjej som säger att hon har kompisar här och det blir fest på kvällen och att vi verkligen borde stanna.. hon hänger med oss och ska senare presentara oss för hennes vänner.. vi säger hejdå till Olivas mamma och pappa och lillebror Herman 15 år stannar med oss. Vi reser tältet, betalar tältavgift och förfestar lite. sedan beger vi oss till dansgolvet. Jättemysigt var det och jag kan tänka mig att det var exakt så det såg ut när mormor,morfar,farmor och farfar generationen var ute och dansade! På ena sidan dansgovet var det DJ med modern musik och på andra sidan klassik livmusik med dragspel. Så spelade de några låtar var och skiftare. Men nu skulle vi träffa 20 åringens vänner ....- yea... vännerna visar sig vara 15 åringar!! - fan va kul för Emma 21 år ..dock blev ju Herman en lycklig prick som stod och flirtade med tjejerna hela kvällen.. Jag träffar alltså ingen eller såg någon i tjugoårsåldern under hela dagen , eller vänta jag blev ju presenterad för en kille på 27 som när han reste sig upp visade sig vara barnvakt åt sitt lilla barn.. haha kompiskt eller vad!?.. iallafall så var det roligt fast det inte var alls så som vi hade tänkt!...
Dagen efter så hämtade Olivias föräldrar oss igen och jag fick följa med familjen Lindqvist under dagen. Vi åkte till En Redwoods forest som är ett område med gigantiska träd! på kvällen åt på ett riktigt Amerikanskt ställe och revben och bakadpotatis fick bli middagen. Olivias Familj var verkligen hur snälla och roliga som helst ! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback