The movies

Igår fick jag en rolig dag med barnen. Jag packade matsäck och packade bilen med cyklar. Sedan åkte vi till en fin park, vi hann bara vara där en liten stund för sedan skulle vi på bio. Jag som älskar tecknade/animerade barnfilmer och tyckte att det var jätteroligt och satt och skrattade mig igenom hela filmen. Alla barnen skötte sig men mot slutet av filmen ville Addy sitta i mitt knä och somnade...
Sedan blev det lite stressigt, laga middag, käka middag, snabb storstädning medans Addy skriker och gråter för att hon är trött, dusch/bad och läggdags - och till slut lungn och ro!!...
 
Idag är det 4 th of July, USA´s nationaldag. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra dock, har inte kunnat planera  något då jag inte vetat om jag är ledigt. Men frågade i gårkväll och jag är ledig, familjen ska till morföräldrarna på stort årligt firande, men det är bara barnen som frågat om jag vill hänga med, så vet inte hur föräldrarna ställer sig till detta ( även fast jag frågade pappan igår och han sa att jag kunde hänga med, men det känns som om det är mamman som bestämmer..) hmm skulle önska att jag fick mitt schema i tid och att jag fick redan på saker...
Men Happy 4th of July på er alla där hemma !! Även fast det måster vara den enda amerikanska helgdagen då amerikaner är lediga med inte svenskar, men inget att gråta för mina vänner - vi har sjukt många fler lediga helgdagar och semesterdagar i Sverige än här. Länge leve Sverige, USA och Ledighet!! 
 
 
Bilden är från en 4th of July parad i Rhode Island förra året, vi vara bara där en jättekort stund då det var sjukt varmt den dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback