Napa Valley

I dag blev det road tripp till Napa Valley!!
Det är ett område över San Fransisco med massor med olika vinfarmar. Vi var 6 tjejer som åkte och jag körde, måste säga att jag är lite stolt som körde rätt hela vägen! Det tog över 2 timmar dit så 4,5 timmars körning idag, mestadels på 5 och 4 filiga vägar - tänk vad min körning har utvecklas under mitt år här i USA!
Iallafall så började vi med att åka till den kända skyldet (jag visste dock inte om den haha men tydligen är den känd). Sedan åkte vi till en farm som erbjöd vinprovning och man kunde köpa hemmagjorda ostar,choklad,sylt m.m. Vi körde vinprovningen och jag smakade ett så jäkla gott vin så jag var tvungen att köpa det!
Innan jag smakade på det sa han som serverade "have you ever tasted sunshine before? if not you will now" och det var det godaste vinet någonsin!! Så jag och Olivia har nu planerat in en vinkväll då vi ska dricka lite mer sunshine! :)
Grejen är den att man bara kan köpa deras viner där och inte i några affärer. Så det är väldigt vanligt att människor som bor här åker upp dit för att fylla på vinförrådet hemma.
Det var ett väldigt mysigt ställe som vi hamnade på och de grillade mat utanför så det doftade jättegott. Vi köpte också ett rött vin, ostar och kex och satt utanför på piknickområdet och njöt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback