Good Days

-En tredje riktigt bra jobbdag på raken!
Så idag var tjedje dagen då jobbet inte kändes så där segt och jobbigt som det gjort tidigare! Vi har gjort många roliga saker den här veckan! Min hostmum har också börjat sitt nya jobb, vilket resulterar i att jag vågar ta för mig mer och känner mig mer bekväm och barnen måste lyssna på mig- vilket gör allt såå mycket lättare!! Igår hade jag hand om endast Kyle på dagen och vi hade jättekul tillsammans. Idag tog jag hand om alla barnen och vi åkte till down town och hade bagel-lunch. Sedan åkte vi till spelhallen som jag och kyle var i början av veckan, så barnen fick spela lite spel där och så avslutade vi med frozen yogurt! 
Det är tredje dagen irad som jag äter glass där och hon som stod i kassan kännde igen mig hahah va fan de måste ju undrar vad jag är för något yogurt-freak!?
I måndags köpte jag lite målarprylar och idag fick jag humöret att måla en bild. Jag kollade på några av mina foto-bilder och fick insperation från en bild tagen i New York. Så på morgonen började jag skissa och senare på kvällen när jag var ledig började jag måla. Man blir så inne i det och jag kom på mig själv flera gånger sitta med öppen mun och måla helt maniskt. Det tog flera timmar att bli färdig men jag blev nöjd med resultatet! Blev faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle bli!- Har ju inte målat sedan skolan och aldrig med detta typ av färger eller papper. Svårt också att måla detaljer med färg! Så jag är nöjd jag sedan förstår jag att andra kanske tycker det ser dåligt ut men jag uppfullde förväntningarna på mig själv, So I don´t care! ;) lägger ut en bild imorgon på bilden.
Efter måleriet åkte jag för en sen middag med några andra au pairer, 3 av dem träffade jag för första gången men de var några tystlåtna jäklar så inget klick eller någon vilja att träffas igen. Dock ska jag hitta på något med mina vänner (som pratar) i helgen. Jag är ledig några timmar mitt på dagen imorgon, så får se vad jag kan klämma in. Men på söndag är jag ledig hela dagen så då kanske det blir vinprovning på en vinfarm. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback