4th of July

Jag blev sedan tillfrågad att följa med familjen på deras 4 juli firande! Och jag är glad att jag följde med för det var jättemysigt och fint gjort och riktigt amerikanskt.
Så varje år firar alla som bor på Kristinas föräldrars gatan 4 juli tillsammans med vänner och familj. De dekorerar gatan, tar ut bord, fixar mat och dryck och annordnar roliga lekar. 
De stänger också av gatan då de gör en egen liten parad. När vi kom dit ser vi dekorerade träd och flaggor och ballonger. Barnen springer på en gång och dekorerar sina cyklar, som de ska ha i paraden. Sedan är det en man som spelar musik och alla barnen med sina dekorerade cyklar går en liten parad. Sedan var det lekdags, jag och Kristinas syster Diana bildade ett lag och tävlade i att äta godissmöre och kasta vattenballong till varandra. Sedan var jag med i "chubby bunny" tävlingen (knubbig kanin) och det går ut på att stoppa min marsmallows i munnen och kunna säga chubby bunny tre gånger och sedan stoppa in en till osv... gissa vem som vann - haha ooohh yeah i´m the chubby bunny master!!! :D (jag och en doktor från Italien) Usch man börjar dregla och hade jag tagit en till marsmallow så hade jag nog spytt. Men det gjorde jag inte och jag fick istället som segrade ta på mig "chubby bunny vinnar hatten" och ta segerkort som ska upp på the wall of fame, där kort på alla vinnare från alla år sitter.. sedan var det mat och fika och det hela avslutades med lite smällare. Efteråt åkte jag till mina kompisar som var på en fest. Festen var ganska lam men det var kul att träffa lite nya människor!
- En bra 4th of July!! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback