Fire

Den här veckan har vi gått på promenader, haft 2 playdates, pysslat och spelat många omgångar "partymonopol" .
Jag har också börjat ett mer hälsosamt liv och det går riktigt bra! Jag har lovat mig själv att i 6 veckor träna minst 5 gånger i veckan och utesluta "fikamat". Jag mår så mycket bättre och jag har en längtanskänsla till att få gå till gymmet - feels good!
Igårkväll följde jag med Anna till ett smyckesparty hon en av hennes vänner. Det var som ett tupperware party men med smycken som såldes. Det var fina smycke och trevligt men nu sparar jag pengar till en resa så inga smycken för mig! Och jag motstod också det underbart fina cupcakesen och chokladen haha det var en utmaning som jag klarade galant !

Sedan hände det något hemskt igår...efter att jag somnat vaknar jag efter ett tag av att brandvarnaren piper och säger " fire fire" jag vaknar upp känner direkt röken och min kropp reflexreagerar och springer upp ur sängen ut ur rummet och utanför är det ännu mer rök och jag fattar att det är på riktigt, men precis innan jag kommit ner första trappsteget , så vänder jag mig om och springer in i Camillas rum drar upp henne från sängen och in i Catherine rum drar upp henne och ner i trappan. I trappan möter jag Anna och jag med Camilla i famnen och Catherine i handen så frågar jag Anna " är det lugnt eller" och hon säger jaa och berättar att Peter hade glömt ägg på spisen... Jag blir i typ chock och släpper barnen, sätter mig på trappan och börjar gråta medan kroppen skakar.... Fyy det va verkligen inte kul!! Sedan kan jag inte sluta gråta men efter en timme är jag lugn igen och jag somna om. Det var verkligen inte roligt! Men häftigt att utan att egentligen tänka bara göra saker av reflex...För i efterhand kändes det som om det var en dröm och jag mins inte allt fast att situationen var så snabb! Nu hoppas jag att det aldrig händer på riktigt!!


Kommentarer
Din storasyster säger:

ÅÅ fan va läskigt.. tur att det inte var någon fara. Snyggt cupcake träd med ;)

2013-02-26 | 16:26:19
emma säger:

Jo eller Karro?? Ja det var jattelaskigt usch!! jag vet men jag lyckades motsta frastelsen!! :D

2013-03-02 | 12:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback