Big Sur

 
Här är lite bilder som jag tog i söndags. Vi gjorde en liten road tripp längst kusten enda ner till Big sur. Big sur är ett område med härlig natur och man kan även campa och göra friluftsäventyr. 
Vi hade jättefint väder i Los Altos och vi hade tänkt oss en heldag på stranden men vädret var inte bra alls på kusten så det fick bli denna lilla tripp istället.
Först åkte vi till Carmel beach. det var ett jättemysigt ställe och vi bestämde oss för att komma tillbaka på kvällen för att se solnedgången.
Vi fortsatte mot Big sur och förrutom parkeringsböterna som vi fick så var det toppen. Det klarnade upp och usikten var riktigt trevlig. Tänkte mig själv på en karta och såg mig själv stå längst ut på kusten i Kalifornien och tänkte på hur långt borta jag var från kusten i Kalmar...
Vi åkte tillbaka sedan till Carmel beach men vädret där sög så man kunde inte se någon solnedgång! Istället letade vi efter en restaurange för att käka middag. Vi hittade inga bra eller så var det väntetid, men så kom vi till en restaurange som skulle öppna för första gången dagen därpå men ägaren sa att han kunde servera oss endå så vi blev restaurangens första kunder! 
 
Idag är det Tisdag och jag hade precis möte med min Lcc. Så planen är att på onsdagen efter min semester kommer jag att börja rematcha. Jag måste jobba och bo hos min familj i två veckor från och med den onsdagen och hittar jag ingen familj så åker jag hem till Sverige!!
-Det kommer krävas en jäkligt bra familj för att få tillbaka min "Au pair-glädje"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback