Speed ticket

Igar akte jag och Nadine med hennes kompis till Six Flags. Six flags ar ett nojesfalt med massor med coola karuseller och framforallt coola berg och dalbanor! Det var valdigt trevligt och kul. Jag alskar kanslar av upprymdheten av galna karuseller - jag far den dar "jag lever kanslan" aaaa.
Jag fick ocksa en forsenad fodelsedagspresent av froken polis pa vagen hem fran six flags. Jag korde for fort pa motorvagen och svischade forbi en polisbil som bara stod och vantade pa mig - fan! sa hon kor ut och foljer efter mig och sedan satter pa ljusen och jag maste stanna vid vagkanten.... Mitt hjarta slog ju jakligt snabbt men det var inte sa farligt som jag enda hade forestallt mig. Men vilken otur jag har for folk jag kanner som blivit stannade i USA har fatt manliga poliser som ar latt att charma och man slipper undan med en varning. En annan kompis som ar fran frankrike har ocksa blivit stannad men eftersom hon har haft ett franskt korkort sa har det inte brytt sig. Sa jag hade det i atanke och gav polisen mitt svenska korkort istallet for det amerikanska.... jag berattade att vi var pavag fran six flags och att jag jobbade som au pair - men brydde hon sig NEJ!! Hjarta av sten hade hon och tog lang tid pa sig att ta reda pa hur hon skulle kunna ge en ticket med nagon med svenskt korkort, sa hon pratade i telefon och en annan polis kom ocksa. Sa hon hade bestamt sig for att ge mig boter och en safig sadan blev det med, 92 dollar alltsa halften vad jag tjanar pa en vecka. - Tack kallboldiga pruttpolis!!!
Men har jag lart mig min laxa - jaaa och efter det boten korde jag som det stod pa skyltarna (vilket ingen annan gor) men men en boter rackte kande jag!!
 
Idag var starten pa min sista jobbvecka ensam med mina guldklimpar. Pa fredag kommer den nya au pairen och pa lordag tar jag semester i 6 dagar. Dagen spenderades i en park och sa gick vi en promenad och hade picknick . Vi gick forbi ett haftigt trad som ar ett "Love tree". Pa stammen har det bildats ett hjarta och pa hela tradet har folk skrivit in sina egna och sin alskades namn. nawww sa gulligt, for det ar verkligen pa hela tradet, folk har klattrat hogt upp for att foreviga karleken..
Sedan hemma igen sa spendrade jag manga timmar i koket och lagade flaskfilen (som jag gjorde forra veckan) och diskade upp 3 maskiner disk...
 
- galet att om en vecka sa har jag bott i USA ETT AR!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback