Lemonade stand

Idag har det varit full rulle da vi direkt pa morgonen akte till affaren for att kopa smor,kakao och lemonad. Vi kom pa iden om ett lemonad stand for cirka en vecka sedan och har innan pysslat ihop en fin skylt och sedan bara vantat pa bra vader och tajming - den dagen var idag . Sa efter affaren akte vi hem for att baka. Det fick bli tva favoriter en kladdkaka och en tigersockerkaka. Sedan blandade vi lemonad och tog ut stolar,bord,kassa m.m utanfor huset. Det kom ju inte overdrivet mycket folk men det var roligt och vi lyckades iallafall skrapa ihop 13 dollar. Var forsta kund var en polis som betalade 2 dollar extra och fler snalla sjalar var vara kunder. Den enda failen vi gjorde var nar Catherine fick en 5 dollars sedel och skulle ge tillbaka 3 dollar och da tar en 5 dollars sedel och 2 dollar - aa typisk!! :D
 
Forresten tror jag att jag glomt att beratta att jag har fatt min flygbilljett till San Francisco nu sa nu ar allt bestamt och klart. Jag lamnar Providence den 8 de Maj for att resa 8 timmar till vastkusten....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback