Baking

Efter att ha hälsat på Myriam i Chicago har jag stept up my game med matlagningen!! Hon gjorde varje dag mat till sin värdfamilj och det inspirerade mig... Så idag gjorde jag en pastasalad och bakade nuthella maränger - de var jättegoda och jättelätta att göra ( jag skriver receptet här nedan)
Sedan har vi lekt här hemma och haft en lång sångstund och sedan kom deras farmor för att ha lite läslektion med Catherine...


NUTHELLA MARÄNGER:

3 äggvitor (rumstempurerade)
1 1/3 dl socker
En nypa salt
1/2 dl nuthella

Sätt ugnen på 150 grader
Smält nuthellan så att den blir rinnande
Elvispa äggen och saltet till ett skum (vispa tills du kan göra mönster i skummet)
Häll i lite socker i taget och vispa tills skummet blivit så pass hårt att du kan vända upp och ner på skålen utan att smeten rinner ut.
Tillsätt nästan allt av nuthellan och rör om försiktigt så att det blir fina chokladränder i.
Ta sedan och klicka ut marängerna på en plåt med bakpapper. Jag gjorde för tunna så gör tjocka och jag sparade lite nuthella för att ringla över på toppen vilket blev väldigt bra! Så... In i ugnen med godingarna i 10 minuter ta ner värmen till 90 grader och låt gräddas i 1 timme. Stäng sedan av ungen men lämna marängerna i 1 timme till så de torkar..

- Och till sist MUMSA!

Ha en trevlig onsdagskväll eller mer passande för er där hemma - ha en trevlig torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback