Halloween arts and crafts

Idag gjorde vi halloween pyssel. De fick dekorera sina pumpor, klippa, klistra och måla egna pumpor. Hjälpa mig ta ut allt kött i stora pumpan och så gjorde de halsband av apelsinskal och pärlor.
Det var första gången jag gjorde en halloweenpumpa och den blev ju asbra så Nöjd tjej här! Men sjukt vad mkt kött det var i pumpan herregud vad jag fick gröpa! Jag tog vara på kärnorna och rostade dem i ugnen. Så det blev rostade honungs/salt pumpakärnor mumsigt blev det!
Tjejerna tyckte det var jättekul att få ha lite specialpyssel så det var värt all tid det tog för att städa allt sedan... Catherine sa " det här kommer att bli den bästa halloween någonsin"
Tror jag fortsätter på halloween teama nästa gång vi pysslar...

Nytt projekt som jag börjat med är scrapbook . Det är som ett fotoalbum men man pysslar och dekorerar varje sida så de blir personliga och speciella. Så igår köpte jag en bok och massor med scrapbook-klistermärken och så skickade jag iväg massa bilder för framkallning. Så nästa vecka kan jag sätta igång :) jag var lite tveksam till att göra en scrapbook först för det är så dyrt med allt material och boken är ganska stor.. Men sedan kom jag på att det blir perfekt att sitta och pyssla med om de mörka och kalla kvällarna som nu väntar. Och så kommer det bli väldigt kul att titta i min bok i framtiden " om mitt äventyr i USA" :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback