Gillettestadium

Igår var jag och Charlotte på Gillettestadium som volunteers . På plats fick vi reda på vad vi skulle göra vilket var att jobba i ett "kioskstånd". De sålde korv,pizza,läsk,öl,godis,DD kaffe, varm choklad, popcorn och en annan sak som jag varken kan säga eller kommer ihåg vad det hette. Haha så varje gång du inte fattade vad folk sa så antog vi att det var en sådan ! Det sjuka var att de inte gav oss några instruktioner om vad vi skulle göra förutom att vi skulle stå i kassan och ta beställningarna. Ja de satte de två unga tjejerna från ett annat land i kassan!!?? Och de visade oss knappt hur kassaapparaten fungerade!?! Så de hade ju sjuk tur att vi båda hade erfarenhet av kassor och restaurang jobb!! Utan rast eller mat ville de att vi skulle jobba 9.30 - 17.00 !!?! Och vi åt frukost vid 7 så vid 2 tiden kom vi på en plan för att smita. Strax efter tre får jag (Charlottes idee men hon är en fegis) gå fram till de ansvariga och hitta på en story att vi måste åka hem. Jag skakade i kroppen medan jag sa det för jag hatar att ljuga men vi hade ju faktiskt jobbat hårt och de klarade de sista timmarna själva. Vi sprang därifrån och köpte mat och kollade lite på fotbollsmatchen! Coolt att ha varit där, så sjukt stor arena (över 50 000 åskådare) men helt otroligt vad pengar de måste dra in alltså!! Biljetter kostar minst 100 och uppåt säkert 500 dollar stycket och parkering kostar 50 dollar mat och souvenirer är dyra och alla köper ju något! Men inte nog med detta så är nästan alla som jobbar där volunteers så de får inte betalt.... Feta pengar som ni kan förstå!!

Har nu också fått hem min nya kamera!! Jag är väldigt nöjd och tagit massor med fina bilder på Catherine och Camilla idag vid stranden.. Känns gött också att kunna ta med mig en bra kamera till Washington som jag åker till på fredag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback