Word for "fika"

Awesome väder här igen så park gånger två och jag har bränt mig i ansiktet och mina ögonbryn börjar blekna bort vilket gör att man ser 10 år yngre ut vilket inte är så frestande när man är 20 haha!

När barnen sover middag har jag en lite stund för mig själv och den är behövlig. Jag ska köpa lite kakor som jag kan ta fram under min fikapaus. Och appropå fika- det finns inget engelskt ord för det, det blir isåfall "take a coffee" men det är inte samma sak och jag har kommit på många ord som inte finns på engelska typ " lagom" - svenska är väl då allt för bra...

Två killar försökte ragga med mig till en modelstudio med men jag sa att jag hade bortom och sprang där ifrån!! Men mamma du behöver inte vara orolig, det var bara en dålig raggningsreplik men det biter inte på mig + han hade en fjärilstatuering på halsen ööö BYE!!

Och så körde vi till en fotbollsplan i hopp om att få hitta ett lag att spela i men det var tomt men älskar hur anna endå tittar på typ 10 åringar och frågar " är de försmå eller" hahah jag dör. Jag tror hon har glömtbort att 10 år i åldersskillnad när man är under 25 är inte samma sak som för 40 + are!
Jakten på fotbollslag fortsätter....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback