I'm alive

Just nu befinner jag mig pa au pair skolan pa Long Island, NY och vi kom hit i sondags for att traffa andra au pairer och ga pa lektioner med larare som ska undervisa om saker som kan vara bra att veta nar man ska ta hand om barn och befinna sig i USA. De har verkligen lyckats skramma upp mig kan jag saga! vi lyssnade pa en polis idag som var sjukt rolig men som berattade hemska exempel pa hur man kan bli lurad, sa man kan verkligen inte lita pa nagon man inte kanner har!!
Lektionerna var sjukt trakiga till en borjan men vi gor roligare saker utmed tiden och nu har vi bara roliga saker kvar, som idag tillexempel da vi ska till New York City for rundvisning och lite annat.. Jag har fatt massa nya kompisar fran olika lander och det ar jatte haftigt att prata och umgas med alla. Vi ar bara tre stycken fran Sverige och de andra kommer fran Tyskland, Polen, Mexico,Colombia, Kina, Thailand, Australienoch nagra fler! Jag umgas mest med en tjej fran Polen, en fran Finland och Tva stycken fran Tyskland och saklart de svenska tjejerna! Tjejen fran Finland ar bland de roligaste personerna jag nagonsin traffat ocg tjejerna fran tyskland skriker alltid "SWEDEN SWEDEN" nar de ser mig men de ropar inte sa at de andra svenska tjejerna, maste vara for att jag ar den enda blonda!?

Sa I am alive och jag har det jatte bra! Imorgon ska vi alla aka till vara "hostfamilys" och alla ar ivriga och vill till sina familjer.

So see you later alligator!! ( Tjejerna fran Australien blev chockade nar jag sa det  " I can't belive she said that")



United States


Kommentarer
storasyster jo säger:

Låter som du har det as bra, inte avis ett dugg;-) hoppas det går bra hos familjen imon... Uppdatera mer:-)

2012-05-03 | 19:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback