Alex and Ani (+) energy

Nu har Sanna och Malin åkt hem till NY och jag drar nog till gymmet snart. Jag visade Sanna och Malin runt här idag. Vi började med frukost på en mysig restaurang på brook street, det är så gott med frukost på restaurang här ! Jag tog en talrik med toast, ägg, potatis och bacon mmm nästa gång beställer jag amerikanska pannkakor med frukt! Sedan gick vi till Alex and Ani, det är en affär som säljer smycken. Smyckena är gjorda här i Rhode Island och det är väldigt många som har deras armband här! Det är berlockarmband med en egen betydelse för varje armband och gjorda av återandvänt material och jättefina. Jag ville ha sånna armband och Sanna och Malin köpte ett var också. Själv köpte jag 3 stycken, ett med en ankare som står för Hope,Tranquility, Stability (hopp,lugn,stabilitet) men den viktigaste betydelsen för mig är att det representerar Rhode Island "the ocen state". Sedan köpte jag det med svärden som står för Love, Strength, Radiance (kärlek, styrka, utstrålning) och ett till som var för att det skulle se finare ut. Många här har hela armen fulla med såna här armband men det tycker jag inte är så fint, något till kanske jag köper men sedan får det räcka, lite synd att de är så dyra med, mina tre armband gick på min halva veckolön (100 dollar = 700 kronor) men de blir kul att ha även i framtiden ! Efter armbandshopping gick vi och åt lite lunch i mallet och sedan var det dags för deras hemfärd. Så synd att det inte var bättre väder så de fick se newport och waterfire men men de fick se lite av Rhode Island och Providence iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback